HC2 - 4.063 Beta

Dear Users,
New beta is now available. It introduces support to devices that use Central Scene command class (alternative to Scene Activation) and some minor bug fixes and improvements. Full list of changes is presented below.

Version 4.063 Beta

WARNING: Beta version is designed for user testing and soon should be released as official.

Resolved issues:

  • #0003763 Block and Lua scenes are generated empty and require save to be edited
  • Hour in Magic Scenes displayed inappropriately
  • Verification of Recovery Memory status requires double click
  • Magic Scenes based on time loops when triggered manually
  • #0002322 #0002318 Smart Energy Switch - device lacks measured power value
  • #0003735 Learning mode error - inclusion mode locks, reboot is required
  • #0003745 Wall Plug icon is missing in Magic Scenes

New devices support:

  • AEON DSB05-ZWUS
  • AEON DSB28-ZWUS
  • #0002435 Aeon Labs Smart Switch DSC24
  • #0002306 Aeon Labs DSC06106
  • FGGC-001

Other improvements:

  • Support for devices that use Central Scene (keyfobs, wall controllers etc) added
  • SceneActivation interface will be added automatically if device uses this Command Class (even if device does not declare support explicitly)
  • Custom handling of some power/energy reports (for third party devices)
  • Improved communication with battery operated devices (unsuccessfully sent commands won’t be dropped)
  • Improved Z-Wave engine stability
  • Notification about exceeding RAM limit (95%) by scene will no longer be duplicated
  • Block and Magic scenes triggered by some value that persists for given time are now aborted immediately if condition is not met
  • Default number of instances in all kinds of scenes is set to 2

Bin von der beta 4.056 auf diese umgestiegen.

Seitdem bekomme ich Folgende Fehlermeldungen :

invalid polling time

Die Reaktionszeit der Aktoren ist von wenigen Millisekunden auf 2 - 3 Sekunden angestiegen.
Das system schlägt mir einen neuen Intervall von 300 vor.

to many instances

Diese Fehlermeldung bekomme ich nun bei verschiedenen scenen. Vorher liefen diese ohne Probleme
Hier eine simple Beispiel Scene


--[[
%% properties
%% autostart
%% globals
--]]

local startSource = fibaro:getSourceTrigger();

local function restartPumpe()

print("Stoppe Pumpe")
fibaro:call(11, "turnOff");
fibaro:sleep(3000);

print("Starte Pumpe")
fibaro:call(11, "turnOn");
fibaro:sleep(1200000);

restartPumpe()

end

local sourceTrigger = fibaro:getSourceTrigger();

if (sourceTrigger["type"] == "autostart" or startSource["type"] =="other") then
restartPumpe() 
end

Hi,

zu 1: Musst deine Pollingrate unter Konfiguration -> Z-Wave erhöhen.

zu 2: Dann werden deine Szenen zu oft getriggert. Du kannst die Anzahl der Instanzen auf der ersten Seite erhöhen. :slight_smile:

Sind alles keine Probleme mit der 4.063.

Gruß

Danke für die schnelle Antwort. Gibt es denn eine Möglichkeit abzufragen ob eine scene aktuell läuft ?

Bsp ich habe ein bewegungsmelder der 10 sec schaltet. Wenn dieser schaltet aktivere ich Bsp eine lampe.

Wir der Bewegungsmelder in der leuchtzeit erneut aktiv so wird meine leuchtzeit verlängert

Es wird allerdings auch eine weitere Instanz gestartet, sehe ich das so richtig ?

Bei einer Lampe könnte ich ja wenn sie leuchtet eine neue Szene sofort beenden, aber wie sieht es aus wenn ich bsp. Eine url aufrufen die 30 sec. Dauert ?

Und für jede Szene eine globale variable zu erzeugen scene active ja oder nein macht ja auch recht wenig Sinn.

Danke

Ich habe nun heraus gefunden, wie ich abfrage, wie viel Instancen der aktuellen Scene laufen

fibaro:countScenes()

Wenn man eine ID der Scene hat und diese abfragen möchte dann

fibaro:countScenes(sceneID)

Will man, das nur eine Instanz der Scene läuft, dann geht das wie folgt :

-- Es ist nur eine aktive Scene erlaubt
if (fibaro:countScenes() > 1) then
  fibaro:abort()
end

Für das Verständnis gibt es hier auch noch ein interessantes Script:

http://forum.fibaro.com/index.php?/topic/20600-script-to-help-understand-scene-count-and-trigger-problems/?p=81744